از انجام کارهای خانگی در ادارات دست بردارید



تحقیقات اخیر انجام‌شده در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد احتمال داوطلب شدن برای انجام کارهایی که در ادارات بدون اجر و مزد هستند– کارهایی که می‌توانند بر وظیفه اصلی کارمندان تأثیر منفی بگذارد-  مانند برنامه‌ریزی برای مهمانی‌ها، انجام دادن وظایف همکارانی که در مرخصی هستند، توسط زنان ۴۸ درصد بیشتر از همکاران مردشان است.
اقتصاددانان به این کارها «کارهای خانگی اداری» میگویند،کارهای غیر تولیدی زمان‌بری که ریسک و پاداش کمتری را به دنبال دارند.
این تحقیقات نشان می‌دهد احتمال داوطلب شدن مردان در گروه‌های تک جنسیتی که صرفاً مردان حضور دارند بسیار بیشتر از گروه‌هایی است که زنان نیز در آن حضور دارند! در گروه‌های مختلط، زنان ۴۴ درصد بیشتر از  مردان احتمال دارد برای انجام کارهای داوطلبانه داوطلب شوند.

همچنین بر اساس این تحقیقات مدیران چه زن و چه مرد بیشتر از زنان میخواهند کارهای داوطلبانه را انجام بدهند. انتخابی هوشمندانه، زیرا احتمال اینکه از زنان جواب مثبت بشنوند بسیار بیشتر از مردان است.

احتمال بله گفتن مردان برای انجام کارهای داوطلبانه در ادارات ۵۱ درصد و برای زنان ۷۶ درصد است.

مشخص است که در بسیاری از موارد نه گفتن بسیار دشوار است اما تلاش کنیم حداقل نفر اولی نباشیم که برای انجام کارهای بدون اجر و مزد داوطلب می‌شود.



1 نظرات:

مدیر سبز گفت...

نه به دوخت و دوز در اداره

ارسال یک نظر