اي جان ز دل تو بر دل من راه است



یکی از خوانندگان زن که من به شخصه صدا و کارهایش را خیلی دوست دارم اعظم علی ست. خواننده نه چندان نام آشنا در بین ایرانیان اما مطرح در سطح جهان که با ظرافت صدایش شنونده را جادو می کند. اعظم علی همان خواننده ای ست که خواندنش در فیلم سیصد با اعتراضات بسیاری از سوی ایرانیان همراه بود؛ هرچند او در مصاحبه هایش بارها اعلام کرد که صحنه هایی که کارگردان به او از فیلم نشان داده بیشتر شبیه به یک فیلم فانتزی و تخیلی بوده است تا یک فیلم تاریخی.


اعظم علی، متولد هزار و نهصد و هفتاد در تهران است که از سن چهار سالگی توسط مادرش به مدت یازده سال به مدرسه شبانه روزی در هندوستان فرستاده میشود. او در سال 1985 به همراه مادرش به امریکا می رود و در آنجا به مدت هشت سال تحت تعلیم استاد منوچهر صادقی که از شاگردان صبا بوده است، قرار می گیرد. استاد منوچهر صادقی در وصف صدای او گفته است: صدایت طبیعتی احساساتی نادر و کمیاب دارد که باید آنرا پرورش دهی.
اعظم علی سبک موسیقی خود را New age معرفی می کند. سبکی که بسیار متأثر از موسیقی هندی، ایرانی و به کل موسیقی شرقی ست. او به همراه همسرش رامین ترکیان در سال 2005 گروه " نیاز" را تشکیل دادند ، گروهی که به گفته شان قرار است مرزهای زبانی و فرهنگی را بشکند و فرا تر ار این محدودیت ها پیش برود.
مهران مدیری در سریال " شب های برره" ترانه ای را می خواند به نام "شکارگاه"  که اعظم علی در سال 1995 آن را خوانده است گویا اصل این ترانه یک فولکلور خراسانی ست. شکارگاه را با صدای او بشنوید.

چند تا از کارهای دیگر او را که به شخصه خیلی دوست دارم را می توانید از لینک های زیر بشنوید:

- Nahan از آلبوم نیاز
- Mehman از آلبومFrom Night To The Edge Of Day 
- Lai Lai
- Veiled از آلبوم  Offerings
- Leila Leila

6 نظرات:

ناشناس گفت...

مرسی قشنگ بود
اما میگم تا کی ما این آهنگهای سوزو گداز دارو گوش کنیم و بازم سرخوش بشیم. فکر نمیکنی تو این شرایط که از همه طرف غم میباره آهنگهای شاد بیشتر لازم داریم.

nazila گفت...

man har kari mikonam download nemishe

بنفشه گفت...

لینک ها رو چک کردم نازلی جان درست هستند و میشه دانلود کرد. برنامه گت بات رو بگیر و بعد دانلود ها رو انجام بده
http://getbot.com/

شهرام بیطار گفت...

سلام بنفشه
اعتراف میکنم انقدر بی سوادم که تا حالا نشنیده بودم صدای ایشون رو . ولی الان این شکارگاه رو گوش کردم , فوق العاده بود . میرم بقیه رو هم گوش کنم . مرسی برای معرفی این هنرمند خوب مون .



با درود و سپاس فراوان : شهرام

nazila گفت...

mamnoooooon vaghan ali va ziba bud hesse asili dasht bazam mamnun be khatere hosne entekhabetun

ناشناس گفت...

سلام.
باید یه دوسال و اندی از عمر این پست می گذشت...
تا نوبت به من میرسید که بیام و بگم:
بنفشه آبی و اعظم علی، کشف سال ٩٢ من بود...
ممنون که هستی.
سال نو بر تو مبارک و میمون باااااااااااد....

ارسال یک نظر