پنج فیلم دلهره آوری که اخیرا توسط کارگردان های زن ساخته شده اند



بخشی از تبعیض سیستماتیک موجود در صنعت سینما می خواهد این تصور را القا کند که زنان فیلمساز تنها قادر به ساخت فیلم در ژانرهایی مشخص هستند. علیرغم آنکه در سال های اخیر شاهد ساخته شدن فیلم های قابل توجه در ژانرهای  وحشت، علمی - تخیلی توسط کارگردان های زن مانند فیلم «بابادوک» ساخته جنیفر کنت کارگردان استرالیایی و یا فیلم «دختری در شب تنها به خانه می رود» ساخته آنا لیلی امیرپور کارگردان ایرانی-آمریکایی، بوده ایم اما بسیاری از فیلمسازان زن بر این باورند که همچنان بسیاری از کمپانی های سازنده فیلم ترجیح می دهند که کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی این دست از فیلم ها را به دست مردان بسپارند.

 Etheria Film Night جشنواره ای است که هرساله به معرفی فیلم های ساخته شده در ژانر وحشت، فانتزی، علمی تخیلی، اکشن و تریلر  توسط زنان می پردازد. 

فیلم های منتخب این جشنواره در سال 2015 عبارتند از: 

Inner Demon (استرالیا 2014)

فیلمی تاثیر گذار در ارتباط با چرخه خشونت و کنترل مردان.  فیلم داستان کابوس وار سم دختر نوجوانی است که توسط قاتلین سریالی دزدیده می شود. سم تصمیم به فرار می گیرد. فیلم پر است از لحظات دلهره آوری که سم برای زنده ماندن تلاش می کند. در کمد پنهان می شود. تا سرحد مرگ خونریزی می کند و  منتظر زمان مناسبی برای فرار می ماند. در سکانسی سم برای جلوگیری از خونریزی مجبور به دوختن زخم با قلاب ماهیگیری می شود.
این فیلم در جشنواره فیلم های دلهره آور سیدنی جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کرد.
El Giante (مکزیک و کانادا2015 )

فیلم در ارتباط با مهاجران غیرقانونی است که به امید زندگی بهتر از مرز مکزیک و آمریکا می گذرند. آرماندو مردی که قصد دارد همسر و فرزندانش را به صورت قاچاق به آمریکا بفرستد در اتاقی ناشناخته با صورتی که ماسکی وحشتناک گویی به آن دوخته شده است بیدار می شود. آرماندو سعی می کند فرار کند اما توسط خانواده سادیستی که به او خیره شده اند احاطه شده است. تنها راه فرار برای او، شرکت در مسابقه کشتی است که با افراد شرور برگزار می شود. جی جی سائول گوئرو در این فیلم خشونت هایی که در مرز مکزیک و آمریکا اتفاق می افتد را به تصویر می کشد.

 Shevenge(آمریکا 2015)

زنی به طرز وحشتناکی کشته می شود و دوستان او که سه زن هستند تصمیم می گیرند با طرح نقشه ای پیچیده از دوست پسر او انتقام بگیرند و حاصل آن کمدی دلهره آوری است به کارگردانی امبر بنسن.

De Noche Y De Pronto  (اسپانیا 2012):

ماریا در حال درست کردن شام است که مرد همسایه در میزند و ادعا می کند که خانه اش را دزد زده است و این شروع تریلر اسپانیایی است که در آن خشونت علیه زنان در خانه که باید محل امنی باشد برای افراد ساکن آن نشان داده می شود. این خشونت اغلب از سوی افرادی که ظاهرا آشنا و قابل اعتماد هستند رخ می دهد.

Slut (آمریکا 2014)

زندگی دختری 16 ساله که تنها با مادربزرگش در شهر کوچکی زندگی می کند با به مرخصی آمدن محکومی که به جرم آزار و اذیت جنسی زندانی است، دگرگون می شود.





0 نظرات:

ارسال یک نظر