من زنم...


من زنم و به همان اندازه از هوا سهم می برم که ریه های تو! درد آور است که من آزاد نباشم تا تو به گناه نیفتی، قوس های بدنم بیشتر از افکارم به چشمهایت می آیند، تاسف بار است که باید لباسهایم را به میزان ایمان تو تنظیم کنم. «سیمین دانشور»

پیامک ها یک به یک از راه میرسند. پیام هایی که غالباً از سوی دوستان هم جنس ات فرستاده میشوند برای یادآوری روزی که در تقویم رسمی این روزهای ایران، «روز زن و روز مادر» نام نهاده اندش. 
با خودت می گویی هشت مارس یا بیستم جمادی الثانی یا فلان تاریخ شمسی، چه فرقی می کند؟ مهم بزرگداشت مقام زن است. و به یاد آوردن زنانی که سالها برای رسیدن به برابری و حقوق مساوی با مردان، از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب این کره خاکی، جنگیده اند. 

در این روز که روز زن نام نهاده شده است به یاد بیاوریم؛ نسرین ستوده، نرگس محمدی، بهاره هدایت، مهدیه گلرو، نازنین خسروانی، عاطفه نبوی، شبنم مقدم و... تمامی زنان آزاده سرزمین مان را که میله های زندان و دوری از فرزندان و عزیزانشان بهای سر دادن فریاد آزادی خواهی شان بوده است.

3 نظرات:

انتقاد از خود گفت...

درود بر تمام زنان شجاع و مبارز

ناشناس گفت...

به هر حال گرامی باد روز زن!
و به امید آنکه همه این زنان آزاده از بند آزاد بشن!
مرسی که بیشتر مینویسی
آدم دلش میگیره وقتی میاد تو این بلاگها و میبینه آپ نشده.
انگار هر روز بری تو خیابون و ببینی هیچکی نیست.
شما ها که قلمتون خوبه مسئولیت سنگینی رو دوشتونه. نوشتنتون تو زنده نگهداشتن فضا و امید دادن به دیگران خیلی موثره.
پس در اینکه داری کار خیلی مهمی انجام میدی هیچ شک نکن.
بعنوان یک خواننده میگم مهم نیست حتما خیلی جالب باشه. مهم اینه که جدید باشه و نشون بده که هنوز مینویسی.
یک ایراد کوچولو هم دارم اگه دلخور نشی. اسمت آبی هست ولی نمیدونم این سیاهی اینجا چکار میکنه.رنگ سیاه خیلی اینجارو تنگ و بسته نشون میده. مثل یک غار تاریک با یک چراغ قوه.

ناشناس گفت...

این مردم بعد از اشغال این عربهای بیابونی پاک قاطی کردند، روز زن رو گذاشتن روز فاطمه زهرا که در قرآنش زن بعنوان کشتزار معرفی میشه که باید در او فرو کرد، و اگر فرمان پیچی کرد باید او را تنبیه کرد،
روز زن زپرشگ به سر هر چی عرب بیابانی با پیروانش

ارسال یک نظر