اسیدریزان

برنامه این هفته تماشای بی بی سی فارسی گزارشی را نشان داد از " وفا بلال" هنرمندی عراقی تبار که به تازگی با یک عمل جراحی و نصب دوربین دیجیتال کوچکی در پشت سرخود، چشم سومی پیدا کرده است. چشمی که هر دقیقه یکبار تصویری را از پشت سر او به ثبت می رساند و این تصویر به طور مستقیم در وب سایت http://www.3rdi.me به نمایش در می آید. وفا بلال که در دوران دانشجوئی به خاطر سرباززدن از شرکت در حمله صدام به کویت مجبور به ترک عراق شده است، برای نشان دادن درد و رنج مردم کشور استبداد زده اش به مردم دنیا کارهای عجیب و غریب زیادی انجام داده است. جلوی دوربین و دربرنامه زنده ای که مستقیماً از اینترنت پخش شده عراق بدون مرز را بر روی بدنش خالکوبی کرده است و یا به مدت یکماه در استودیویی خود را حبس کرده تا مردم سراسر دنیا بتوانند زندگی یک عراقی را از نزدیک ببینند و حتی اگر دلشان خواست با یک کلیک به یک عراقی زنده شلیک کنند.
در قسمتی از این برنامه وفا بلال از شکنجه ای گفت که در زندان ابوغریب برای زندانیان سیاسی رواج داشته است. شکنجه ای که در اولین اثرهنری خود پس از خروج از عراق آن را به تصویر کشیده است. زندانیان محبوس در سلول هایی تنگ و لوله کشی شده که طول شبانه روز به صورت تصادفی و قطره ای بدنشان توسط اسید سوزانده می شود و به علت بی خوابی پس از مدتی زمان و درکشان را از واقعیت از دست میدهند. جداً آدم متحیر می ماند از اینهمه خلاقیت و جنون در آزار و اذیت انسانها!!

4 نظرات:

پیر فرزانه گفت...

من هم وحشت کردم از دیدن این لوله ها که اسید می پاشیدند. براستی مرز جنون و وحشی گری انسان ها کجا می تواند باشد. مرز تنفری که سرانجامش به این شکنجه ها ختم می گردد؟؟؟یاد اتاق های گاز فیلم فهرست شیندلر افتادم و نازی ها . واقعا وحشتناک بود.

فرشاد نوروزپور گفت...

...

ناشناس گفت...

لینک اون سایت رو اصلاح کنید، با کلیک کسی به جایی نمی رسه. باید به http://www.3rdi.me تغییر کنه

بنفشه گفت...

اصلاح شد. ممنون از تذکرتون

ارسال یک نظر