زنان متهمانی که همواره خودقربانی اند!!

در روز 16 آبان، خبرگزاری ایسنا در خبری اعلام کرد که سه روز قبل (سیزدهم آبان)، زمانی که گشت نیروی انتظامی قیامدشت حین گشت زنی در منطقه استحفاظی بوده، به سه خودرو که کنار جاده توقف کرده بودند مظنون شده و با ورود مأموران به صحنه مشخص شد که شش نفر در حال تجاوز به یک زن در داخل خودرو هستند. قربانی زنی 32 ساله و خانه دار است که در ساعت 7 شب درحال رفتن به سمت خانه خود در حوالی خیابان خاوران، توسط راننده یک پراید که چاقو به دست داشته ربوده و به منطقه ای در قیامدشت برده شده و با ملحق شدن سه مرد دیگر، در کنار جاده خاکی در داخل اتومبیل مورد تجاوز قراگرفته است. ( متن کامل خبر را از اینجا بخوانید.)
  • این فاجعه در روز سیزدهم آبان، در منطقه ای در جنوب تهران و در کنار یک جاده خاکی اتفاق افتاده است. در همان روزی که میدان هفت تیر تهران، به لحاظ حجم حضور نیروهای انتظامی-امنیتی شبیه به پادگان شده بود . نیروهائی که بسیج شده بودند برای سرکوبی مردمی که قرار بود در روز سیزدهم آبان راهپیمائی مسالمت آمیزی داشته باشند!!!
  • دوسه سالی است که طرح امنیت اجتماعی و دستگیری اراذل و اوباش (آنهم در آن سطح گسترده و اعمال خشونت های بی سابقه و انتشار تصاویری از چگونگی دستگیری آنها، که منجر به اعتراضات گسترده فعالان حقوق بشر نیز شد) توسط دولت و نیروی انتظامی مطرح شده است. اراذل و اوباشی که در زندانهائی نظیر کهریزک نگهداری می شدند. سوالی که با شنیدن این خبر مطرح می گردد این است که طرح امنیت اجتماعی که انقدر از آن دم زده میشود توانسته است از حجم جنایت های اینچنینی که آمارشان هم متأسفانه کم نیست، بکاهد؟
  • در طرح امنیت اجتماعی، متهمان ردیف اول همیشه زنان بوده و هستند. زنانی که خود همواره قربانیان اصلی خشونت های اجتماعی بوده اند. در همان روزها که بحث برخورد با اراذل و اوباش توسط نیروی انتظامی مطرح بود، شبکه سوم سیما مستندی را پخش کرد در ارتباط با دختران و زنانی که مورد تجاوز و آزار و اذیت قرار گرفته بودند، در آن برنامه به اصطلاح تربیتی که قرار بود به ریشه یابی و چرائی وقوع همچین جرائمی بپردازد، باز هم نوک پیکان اتهام به سوی زنان ِقربانی بود اینکه نوع پوشش و حضور این زنان در جامعه "هوس انگیز و اغواکننده" بوده است و موجب تحریک "مردان" شده اند!!!

به هرحال تازمانیکه مسئولین حکومتی به جای ریشه یابی و حل کردن مسائل، به تزریق مسکن ها و یا پاک کردن صورت مسئله ها می پردازند، می بایست شاهد وقوع همچین جنایت هائی در این سطح - آنهم در کنار یک جاده در کلان شهری مثل تهران و در ملاء عام- باشیم.

در این ارتباط:
>>تجاوز به يك زن در كنار جاده‌اي حوالي قيامدشت /شش متهم بازداشت شدند.

>>واكنش برادران لاريجاني به جنايت قيامدشت* /برخورد قاطع با متجاوزان و متعرضان به امنيت و نواميس مردم

>>بررسي صحنه يک جرم

7 نظرات:

بابک خرمدین گفت...

نمیشه که تو مملکت گل و بلبل این اتفاق ها نیفته ! حتما کار اسرائیلی ها یا آمریکای ها بوده تا جمهوری اسلامی ایران رو خراب کنن مگه میشه پلیس ممکلت بشه دزد و متجاوز ؟

به دور برمون که نگاه می کنیم فقط با این کلمات آشنا هستیم
تجاوز
اعدام
209 اوین
طناب دار
جسد دختر تو گونی شده
جنازه دانشجویان
...

خسته شدم ، خسته شدیم نمی دونم به کجا می رسیم ولی با دیدن اینها با تمام وجودم احساس می کنم که خسته شدم

قاصدک گفت...

زن بودن چقدر سخت است

بنفشه گفت...

@ بابک عزیز:
دقیقاً همانطور که گفتی خسته شده ایم، از اینهمه خبر که بوی مرگ میدهد، از اینهمه دروغ، از اینهمه ظلم....دلم میخواد فرار کنم از اینهه بی عدالتی

@قاصدک
زن بودن سخت است و در کشوهای زن ستیزی مثل ایران سخت تر

م. گفت...

واقعن جای تعصف داره.
نمیدونم چی بگم. نیازی به گفتن نیست. همه چیز مثل روز روشنه.
توی مملکتی که نیروهای انتظامی فقط وظیفه حفظ دیکتاتوری رو دارن، شنیدن این خبرها عجیب نیست.
یکی دو سال پیش هم یادم میاد در اوج طرح به اصطلاح امنیت اجتماعی، که پلیس با بنزهای چند ده میلیون تومنی تو خیابون به لباس مردم گیر میداد، همین گروه ریگی با نفوذ به عمق کشور یه اتوبوس رو به رگبار بست و سر حوصله از صحنه فیلمبرداری کرد و بعد هم باز سر حوصله از کشور خارج شد !

شهرام بیطار گفت...

سلام بنفشه عزیز
هفته قبل هم رئیس پلیس تهران گفته بود که آمادگی قطع دست رو برای سارقان داره و گفته اگه دست چند تا شون رو قطع کنیم سرقت رو تا 90٪ کاهش میدیم . اما تاریخ نشون داده که این طور مجازات ها نه تنها جرایم رو کاهش نمیدن بلکه باعث عقده ای تر شدن مجرمان میشن . اگه میخوان جلوی وقوع جرم رو بگیرن باید نیاز به جرم رو برطرف کنن . نمیخوام در این مورد از فحوش طرفداری کنم . اما همین قدر بگم که توی ترکیه خیلی هم میرسن به زن هایی که از فحوش خرج زندگی شون رو در میارن . برای اینکه اونها میدونن که اگه این زن ها نباشن فشار شهوت جامعه رو نمیشه کنترل کرد . موضوع خیلی خیلی مفصله . نمیخوام از طرفی هم به حقوق زن ها توهین کنم . اما باور کن توی هر جامعه ای یه جاهایی لازمه که همچین کثافت های گشنه ای برن و خالی بشن . وگر نه این کثافت ها باز به خودمون حمله میکنن و قربانی باز هم زنان بی گناه میشن . بعداً یه بلاگ مفصل در این مورد مینویسم . خبر میدم بیا




با درود و سپاس فراوان : شهرام

بنفشه جمالی گفت...

>>شهرام

حق با توئه تمام جرایمی که اتفاق می افته ریشه های اجتماعی داره که تو کشور ما بهش توجه نمیشه

بهار ایرونی گفت...

و صد البته به قول فرمایشات احمدی مقدم قربانیان تجاوز، بسترساز قربانی شدنشون هستن
یعنی چی ؟ یعنی این خانومه باید به اشد مجازات برسه ... نه اون شیش تا بیشرف قلچماق

ارسال یک نظر