دفاع از بی دفاع*

محمد اولیائی فر یکی از وکلای بهنود شجاعی گفت: قاضی ای که حکم برائت از قصاص بهنود را بعد از رضایت اولیاء دم که در نامه ای رسمی، در سال 87 به مهر و امضاء قوه قضائیه هم رسیده است، باطل کرده به او گفته است: حتی اگر نظام جمهوری اسلامی ایران هم از بین رود این حکم باید اجرا شود!!!! بر طبق قوانین فقهی اگر اولیاء دم، حتی شفاهاً از قصاص صرف نظر کنند، دیگر نمی توانند خواستار قصاص دوباره متهم شوند. بهنود شجاعی قربانی دست های پشت پرده ای گشت که این روزها به هر ریسمانی چنگ میزنند تا به خیالشان اوضاع سیاسی به هم ریخته کشور را در دست بگیرند.
محمد اولیائی فر در قسمت دیگری از سخنانش اشاره داشت: خانواده یکی از متهمان ِ به اعدام محکوم شده وقایع اخیر از او خواسته اند وکالت فرزندشان را به عهده بگیرد. اولیائی فر گفت :اگر این پرونده به او سپرده شود افشاء خواهد کرد که برای گرفتن اعترافات از این متهمان چه وعده وعید هائی ، به آنها داده شده و اینکه برای آماده شدن جهت حضور در دادگاه و بیان اعترافات ساختگی 9 روز متهمان این اعترافات را تمرین کرده اند!!!!!!!!
* تیتر برگرفته از نام وبلاگ محمد مصطفائی
پی نوشت: در مقابل شجاعت و انسان دوستی افرادی مثل اولیائی فر و محمد مصطفائی که این طور دلیرانه دفاع می کنند از حقوق انسانهایی بی دفاع چه می توان گفت؟؟ غیر از اینکه سرتعظیم فرود آورد بر اینهمه غیرت و مردانگی.
پی نوشت دو: متنی را آماده کرده بودم در ارتباط با جوایز نوبل امسال و برنده شدن پنج زن در رشته های مختلف آن و اینکه این رقم در طول سالهای اعطاء جوایز نوبل (2009-1901) بی سابقه بوده است. اما از آنجا که این روزها گوئی ایران زمینمان بر مداری جدا و خلاف گردش دیگر جوامع این کره خاکی می چرخد و ما را نیز با خود می چرخاند ، از انتشار آن صرفنظر کردم.
( برای دیدن لیست اسامی برندگان جوایز نوبل امسال کلیک کنید.).

10 نظرات:

قاصدک گفت...

هميشه از قاضي و قضاوت مي ترسيدم

هـ. ز.ز. گفت...

همه چیز رو در اینباره خونده بودم به جز اون ماجرای تمرین 9 روزه!
واقعاً صحّت داره؟
می‌شه لینک بدی؟

بنفشه جمالی گفت...

مطالبی که نقل شده از مصاحبه ایست که روز دوشنبه مورخ 20/7/88 آقای اولیائی فر با صدای امریکا داشتند لینک این مصاحبه :http://moj-sabz.ning.com/video/3710905:video:6750

مصطفی موسوی گفت...

اون یه نفر که به قتل رسیده

نمیشه به اون هم یکم فکر کرد؟

البته دردناکه مردن ولی ...

فرشاد گفت...

والا اونطور که روزنامه اعتماد نوشته بود گویا در فیلم مورد اشاره اینکه اولیا دم رضایت دادند کاملا استنباط نمیشه. در عین حال تلاشهای گسترده ای از طرف هنرمندان صورت گرفت اما متاسفانه مثمر ثمر نشد و خود اولیا دم با لگد زدن به چهارپایه زیر پای محکوم انتقام گرفتند. کاش این خانواده و همچنین خانواده ای که دل آرا -دختر نقاشی که چندی پیش اعدام شد بخاطر گردن گرفتن قتل بجای دوست پسرش در نوجوانی- رضایت میدادند.

فرشاد نوروزپور گفت...

انصافا آقايان اوليايي و كاظمي فر شجاع هستند .. اما دوستان عزيز يك نكته را فراموش نكنيد ،‌ همينطور كه بين وكلا افرادي مثل اوليايي ها هستند در بين قضات هم كساني هستند كه مانند اين قاضي نيستند ... همه اصناف و افراد را مثل همديگر نپنداريم ...

فرشاد نوروزپور گفت...

-------------

فرشاد بالايي كه در مورد روزنامه اعتماد گفته من نيستماااااااااااااااااااااااااااااااا

شهرام بیطار گفت...

سلام بنفشه عزیز . راستش من نگران این وکیل ها هم هستم. چند تا از اینها که همیشه به صدای آمریکا زنگ میزدن و خبر ها رو میگفتن حالا خود شون در بازداشت هستن و اتهام های الکی بهشون زدن مثل حمل اسلحه و مواد مخدر و اینها . واقعاً باید آفرین گفت بهشون ولی باید حواس مون هم باشه . باید با اعتراضات سراسری جلوی اعدام ها بگیریم . وگر نه دهه 60 تکرار میشه




با درود و سپاس فراوان : شهرام

بابک خرمدین گفت...

...
ظاهر قضایا خیلی فریبنده هستند بنفشه عزیز ، ولی همیشه اون چیزی که می بینیم واقعیت نیست

نوشته های زیبایی داری

نویسنده مهمان گفت...

یه کم حرف زدن در این مورد سخته

هرچند لگد زدن به صندلی هم سخته

ارسال یک نظر