پرواز بادکنک های سبز در آسمان شهر مونترال


چند وقتی هست که از دنیای سینما چیزی ننوشته­ام، یعنی حال و حوصله­ای نیست برای تماشای فیلم و نوشتن از آن. به قول سهراب دل خوش سیری چند؟ این روزها انتظار وقوع چیزی شبیه به معجزه را دارم. معجزه­ای که شاید بتواند التیامی باشد بر دردهای این روزهایمان.

اما شنیدن دوخبر خوش و دلگرم کننده از سینمای ایران عزیزمان، درگیر و دار انبوهی، از خبرهای ناخوشایند که گویا این روزها خوراک هرروزه مان شده است، آنقدر برایم خوشایند بود که نتوانستم به راحتی از آنها بگذرم:




  • -حضور جعفرپناهی به عنوان یکی از اعضاء هیأت داوران سی و سومین جشنواره فیلم مونترال که در روز بیست و هفتم آگوست افتتاح شد. اما نکته مهم و دلگرم کننده آن حضور جعفرپناهی و سایر اعضاءهیأت داوران با شال سبز در روز افتتاحیه این جشنواره بود. رنگ سبزی که این روزها نشانه همدلی و همدردی است با مردمی که به جرم سبزاندیشی که همان رنگ زندگی است، به خاک و خون کشیده میشوند، به زندان می افتند و شکنجه میشوند.
  • احتمال حضور فیلم خوش ساخت " درباره الی.." به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم­های غیرانگلیسی آکادمی اسکاراست. که امیدورام مثل یکی دوسال گذشته دقیقه نود فیلم دیگری جایگزین آن نشود.
  • خبر خوب دیگر اینکه امروز قرار است آلبوم "رندان مست" استادشجریان به بازار بیآید.

4 نظرات:

فرشاد گفت...

درود بر شما ...

بابت هر 3 خبر سپاس گزارم .. راستش اینقدر درگیر مشغله های سیاسی هستیم که هنر را فراموش کردیم ...

هر 3 خبر باعث خوشحالیم شد ..

البته امیدورام خودسرها برای این آلبوم مشکلی ایجاد نکنند و برای جعفر پناهی هم آروزوی سربلندی دارم ..

بدرود
فرشاد

قرمزته گفت...

سلام

انشالا که خوبين آبجي؟
همونطور که گفتين شايد بااينکه چند ماه از آنچه که واقع شد گذشته، همچين همدرديهايي در خارج از کشور باعث خرسندي دردمندان باشه.

فرشاد گفت...

درود بر شما

با خرده مطلبی به عنوان " از حکیم تا ...؟؟" بروزم ، خوشحال می شوم ، سر بزنید.

فرشاد

www.paknewis.blogspot.com

نویسنده مهمان گفت...

کارش خدا بود. دست مریزاد آقای پناهی

ارسال یک نظر