آزادیت مبارک

از صبح که این خبر را شنیده ام کلافه ام. اول عصبانی شدم و لعنت فرستادم به این همه شایعه که این روزها باب شده است و ریز و درشت به خورده مان می دهند. صفحات خبری را یک به یک بالا، پائین کردم. اما این بار شایعه ای دربین نبود. حقیقت ی بود با طعم تلخ همیشگی اش. آیت الله منتظری، پدر معنوی جنبش سبزمان در گذشت.
چه وقت رفتن بود شیخ؟؟ تازه داشتیم می شناختیمت. هم خودت را، هم اسلامی که به آن ایمان داشتی. تازه داشتیم باور میکردیم می توان " اسلام" داشت، ایمان و اعتقاد داشت و در کنار آن از برابری و آزادی هم گفت. صلح را طلب کرد و بی عدالتی را محکوم کرد. زیربار ظلم نرفت. پشت ِ پا به وسوسه قدرت طلبی زد و داد مظلوم را فریاد کرد....... میدانم، روح بزرگت دیگر، بیش از این تحمل حصر نداشت، شیخ، آزادیت مبارک.

پی نوشت: چه سال تلخی است سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت.

پی نوشت: امروز به معنای واقعی، فهمیدم اینکه می گوید خدا عاقبت آدم را به خیر کند یعنی چه. همه مان یک روزی باید جور و پلاس مان را جمع کنیم و از این دیار رخت ببندیم، اما خوشا به حال کسانیکه مثل "آیت الله منتظری" اینگونه سربلند بروند.

- پیام تسلیت میرحسین موسوی به مناسبت رحلت آیت الله العظمی منتظری
- پیام تسلیت سید محمد خاتمی به مناسبت رحلت آیت الله الظمی منتظری
- پیام تسلیت جبهه مشارکت به مناسبت رحلت فقیه عالیقدر آیت الله منتظری
- پیام تسلیت هاشمی رفسنجانی
- پیام تسلیت مهدی کروبی به مناسبت رحلت آیت الله العظمی منتظری
- اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت به مناسبت ارتحال آیت الله منتظری


6 نظرات:

جنون ِ جنوبي گفت...

دوستي امروز به محض شنيدن خبر ارتحال اين فقيه عاليقدر گفت موقعيت مقاومت سبز و ارتحال اين بزرگوار همانند وضعيت حصر مسلمانان در دره شعب ابي طالب و درگذشت عبدالمطلب تنها حامي مسلمانان در آن مقطع تاريخي است . ما پدري مهربان از دست داديم .

بنفشه گفت...

چه زیبا تعبیر کرده است این دوست نازنین

من هیچ وقت آدم مذهبی نبودم، اما امروز وقتی این خبر رو شنیدم یک جورهائی احساس کردم پشتم خالی شد...برای جنبش سبز و بچههای جنبش سبز برکتی بود.....روحش قرین آرامش

شهرام بیطار گفت...

سلام بنفشه . من هم اولش باور نکردم . خیلی خیلی ناراحت شدم . فقدان این روحانی مبارز ضایعه بزرگی برای جنبش آزادیخواهی خواهد بود . نمیدونم کی و چطور میتونه جاش رو پر کنه . روحانی واقعی منتظری صانعی



با درود و سپاس فراوان : شهرام

Unknown گفت...

یکی از این شبکه های اجنبی کلی از مصاحبه هاشو که هیچ وقت تو این مملکت پخش نشد و نخواهد شد رو گذاشت و ما هم کلی کیف کردیم از این جسارت و شجاعت.
مانند خیلی از علما خودش رو به این نظام نفروخت.میتونست خیلی راحت کل قدرت رو در دست بگیره ولی خودشو به قدرت نفروخت.
خدایش بیامرزد
و روحش شاد

Ali Banijamali گفت...

امروز قم جای همتون خالی بود

واقعاً پدر جنبش بود و هست

بنفشه گفت...

دمت گرم علی که رفتی......حسرت حضور در این روز تاریخی به دلم میمونه

ارسال یک نظر