به هر هزینه ای تن میدهیم


دیروز سایت " کلمه " دومین مصاحبه اینترنتی میرحسین موسوی را منتشر کرد. کل صحبت ها حول دو محور " سیزده آبان و چگونگی برخورد با مردم" و " لایحه هدفمند کردن یارانه ها " می گشت. اما نکته مهم برای من به شخصه نوع ادبیات غیرغرض ورزانه ای بود که مهندس موسوی در بیان انتقاداتش به لایحه هدفمند کردن یارانه ها داشت. موسوی با همان متانت همیشگی نقد خودش را در ارتباط با این طرح و عواقبی که می تواند به دنبال داشته باشد، مطرح کرد. آنجائی که مهندس موسوی نگرانی خودش را در ارتباط با اجرای این طرح بیان میدارد و می گوید: یقیناً این اقدام اثرش را بر روی زندگی مردم خواهد گذاشت و ذائقه مردم تلخ خواهد شد و ممکن است شاهد مشکلات اساسی امنیتی اجتماعی و اقتصادی در کشور، درسطح روستاها و مردم مستضعف جامعه و درسطح تولید باشیم.
یا این جمله که: ...اگر با این منطق به مسأله هدفمند کردن یارانه ها نگاه کنیم باید به این سمت میل کنیم که پیوند ارگانیک بین اقتصاد داخلی و اقتصاد جهانی ایجاد کنیم. درچنین حالتی انتظار است اگر قیمت حامل های انرژی برخی کالا ها و خدمات را افزایش دهیم آیا بقیه بخش های اقتصاد خود را متأثر از اقتصاد بین الملل و قیمت جهانی می کنیم؟ می توان این سوال را مطرح کرد که آیا حاضر هستیم اتومبیل تولید داخل را به قیمت خارج بفروشیم یا حقوق کارگران را براساس قیمت بین المللی پرداخت کنیم و میانگین قیمت های داخل را براین اساس تنظیم کنیم؟

به هرحال من اگر جای دولتمردان بودم و اگر سرسوزنی دلم به حال این آب و خاک می سوخت، حتماً موارد انتقادی مهندس موسوی را مدنظر قرار میدادم. هرچند نگاه کاملاً سیاسی و غرض ورزانه دولت فعلی به تمامی مقوله ها- نمونه اخیرش مترو و مشکلاتی که این روزها گریبان مردمی را گرفته است که ادعای خدمت رسانی به آنها را دارند- نشان میدهد، گوش شنوائی برای شنیدن کوچکترین انتقادی هرچند منطقی وجود ندارد.

در این باره:
متن کامل مصاحبه را می توانید ازاینجا ببینید.
نسخه بلوتوث مصاحبه را از اینجا دانلود کنید.

7 نظرات:

م. گفت...

بله به نکات جالب و درستی اشاره کردن ایشون.
ولی موضوع اینه که این آقایون خودشون خوب میدونن دارن چیکار میکنن.
کسی رو که خواب باشه میشه بیدار کرد، ولی کسی که خودشو به خواب زده رو هیچوقت نمیشه بیدار کرد.

فرشاد نوروزپور گفت...

بنفشه مواظب باش!!‌:دي :دي
مهندس موسوي هم بايد مواظب باشه !!

آخه يكي از دولتمردان گفته بود هركس كه مردم رو از هدفمند كردن يارانه ها بترسونه باهاش برخورد ميشه !!‌
اي دقيقا كصداق همان آزادي نزديك به مطلق در ايران است كه آقاي محمود خان گفته بودند

میثم الله‌داد گفت...

نمی‌سوزه. همون سر سوزن هم نمی‌سوزه به خدا.
یعنی ممکنه تا چند وقت پیش این فرض پدیرفته بود که این‌ها در اثر جهالت این کارها رو می‌کنن. ولی الآن امر مشتبه شده که از روی عمد این‌طور عمل می‌کنن.

میثم الله‌داد گفت...

و البته ما هم آماده‌ایم و به هر هزینه‌ای تن می‌دهیم.

بنفشه گفت...

@ میلاد:
نمیدونم جداً این کارهائی که میکنند که این قدر هزینه داره برای ملت همانطور که میثم نوشته از روی جهل هست یا عمداً می خواند مملکت را به جایی برسونند که داره پیش میره، یعنی پرتگاه

@ فرشاد:
مردیم از این آزادی نزدیک به مطلقی که هرگونه انتقادی در آن باهاش برخورد میشه

@میثم:
آره به خدا این کارائی که حضرات می کنند آدم رو به شک میندازه که از رو جهل یا آگاهی، آخه آدم میشه انقدر اشتباه کنه

Unknown گفت...

این کارا همش کارشناسی شده!!!!!
کارشناسشم یه نفر بوده که خودشو علامه دهر میدونه و حرف دیگران رو هم اصلا نمیشنوه
یه آدم عادی هم میدونه اجرای این طرح در کوتاه مدت چه مضراتی جبران ناپذیری داره.حالا اصرار به اجرای این طرح در مدت کوتاه کی رو به چی میرسونه کسی نمیدونه.

فرشاد نوروزپور گفت...

بروزم ...

يك بام و چندين "حوا"..

www.paknewis.co.cc

ارسال یک نظر