ما بیشماریم!



امروز مثل بسیاری دیگر از طرفداران جنبش سبز وقتی شنیدم که موسوی و خانواده زندانیان سیاسی قرار است در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کنند، به سمت شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که در مصلای تهران در حال برگزاری است، رفتم. نمایشگاه مطبوعات که چه عرض کنم، با مثله و سلاخی کردن اکثریت روزنامه ها و نشریات اصلاح طلب، از همون ابتدا که وارد غرفه های نمایشگاه میشدی، با انواع و اقسام مثلاً جراید و نشریات و خبرگزاری های اصولگرا و دولتی روبرو میشدی، با غرفه دارهایی که از شکل و شمایل ظاهریشان از صدکیلومتری کاملاً مشهود بود که به چه دسته و گروهی تعلق دارند. نمیخواهم در ارتباط با چگونگی برگزاری نمایشگاه و چیدمان و ...صحبت کنم که به نظرم " افتضاح" بود. تا ساعت شش هم که من در نمایشگاه بودم، خبری از موسوی نبود، عده ای میگفتند که موسوی را به داخل نمایشگاه راه نداده اند. اما همسران بسیاری از بازداشت شده گان وقایع اخیر در نمایشگاه با عکس های عزیزان دربندشان حضور پیدا کردند. خانم محتشمی پور همسر تاج زاده، ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امر آبادی و..... .با حضور این بانوان که بسیاریشان به تازگی از زندان آزاد شده اند، به کل رویه نمایشگاه تغییر کرد. خانم محتشمی پور و بنی یعقوب به سمت خبرگزاری های مختلف میرفتند و در غرفه های آنها با مردم و خبرنگاران گفتگو میکردند و جالب اینجاست که خیل جمعیت هم با آنها از این غرفه به آن غرفه حرکت میکرد.

حاشیه ها:
  • وقتی خانم محتشمی پور و همراهانشان با خیل جمعیت بازدیدکنندگانی که در اطرافشان حضور داشتند، به خبرگزاری " ایلنا" رفتند، یکی از برادران غرفه دار که گویا دیدن آنهمه جمعیت به مذاقش خوش نیامده بود. خبر درج شده بر روی مونیتوری که برای به نمایش گذاشتن اخبار خبرگزاری ها و روزنامه ها سردر هر غرفه نصب شده بود را با این جمله نغز از سردار احمدی مقدم تغییر داد که رمانده نيروي انتظامي در رابطه با احتمال تجمع در روز 13 آبان:هر كسي مي‌خواهد تجمع كند بايد مجوزهاي لازم را بگيرد. مردم اجتماع کننده هم که حسابی تحت تأثیر این خط و نشان قرار گرفته بودند، در دفتر یادبود خبرگزاری ایلنا با نوشتن شعارهائی در دفاع از موسوی و کروبی و همچنین یادآوری حضور میلیونی در روز سیزده آبان، حسابی از خجالت آقایون در آمدند.
  • دفتر یادبود، روزنامه کیهان، ایران، وطن امروز، خبرگزاری ایلنا و..... دیدنی بود، تا چشم کار میکرد، حرف از حضور در روز سیزده آبان بود.
  • برادران خبرگزاری محبوب و مردمی فارس هم جرأت نکرده بودند دفتریادبودی را در غرفه خود بگذارند، از بس که از علاقه مردم به خبرگزاریشان واقفند.
  • غرفه های روزنامه اعتماد، حیات نو و آفتاب یزد و البته نشریه ساناز و سانیا از شلوغ ترین غرفه ها بودند اینطور که من دیدم.
  • رفتار توآم با احترام و قدرشناسی بازدیدکنندگان وقتی از کنار خانم ها محتشمی پور، بنی یعقوب و امرآبادی و سایر همراهانشان میگذشتند، برایم خیلی جالب بود.
پی نوشت: گزارش تصویری از حضور خانواده جمعی از اسرای سبز را در سایت موج سبز آزادی ببینید.(لینک 1. لینک 2)

پی نوشت دو : این خبر هم همین حالا خواندم: ژیلا بنی یعقوب " برنده جایزه جهانی آزادی بیان شد...درود بر این شیرزن و بانوانی همچون او که دلیرانه برای احقاق حقوق پایمال شده شان میجنگند.

8 نظرات:

میثم الله‌داد گفت...

جای ما خالی. من اصلآ در جریان نبودم. به گمونم اطلاع‌رسانیمون داره خیلی ضعیف می‌شه. باید روز همین مناسبت‌هایی کار کرد که می‌شه حداقل دو سه هفته روش مانور داد و خبررسانی کرد. مثل سیزده آبان.

فرشاد نوروزپور گفت...

سلام بنفشه عزیز، راستش همانقدر که خبر حضور سبزها و حضور خاتمی و خانواده اسرای سبز مرا خوشحال کرد ، ممانعت از ورود موسوی و حمله متوحشانه به کروبی مرا غمگین ساخت ...

به هر حال ، خوب بود هرچه بود..

ضمنا من هم خیلی از انتخاب خانم بنی یعقوب خوشحالمم اگرچه معتقدم این جایزه را به خیلی دیگر از خانم های زحمتکش جنبش سبز باید تقدیم کرد .. آنها همه برنده اند

رهگذر گفت...

ما دفترمون نزدیک مصلا هستش
داشتم از شرکت میومدم بیرون که بیام بهو برام مهمون رسید تا 6 موندگار شدم بعد هم دیگه رفتم خونه
.
امیدوارم که سبز باشی خانوم

ارفالس و خاطرات خواب زمستانی گفت...

با سلام
در مورد بیانیه آقای احمدی مقدم، در پاسخ باید گفت: ببینید آقایان! نیروی انتظامی خودش شروع کرد. گفتیم که بعداً موجب دلخوری نشود!

میثم الله‌داد گفت...

به به. چه تاریخ‌های شمسی خوشگلی. ایول آبجی. چه آرم فیدی! خیلی خوشگل شد وبلاگت.

بنفشه جمالی گفت...

مرسی داداشی.....کلی وبلاگم خوشگل شد...از بس داداشم خوش سلیقه است دیگه

Unknown گفت...

13 آبان.یه روز سبز دیگه

این نمایشگاه مطبوعات هم بالاخره به یه دردی خورد

ناشناس گفت...

درود بر بنفشه خانم عزیز من یک آشنای قدیمی هستم گاهش به صفحه من سر بزنید خوشحال میشم
thegreatcyrus.blogfa.com
موفق باشی دوست قدیمی

ارسال یک نظر