بی پولی



کارگردان: حميد نعمت الله
بازيگران: بهرام رادان، ليلا حاتمي،‌ حبيب رضايي، امیر جعفری، بابک حمیدیان، سیامک انصاری
ديگر عوامل و توضیحات بیشتر:

فيلمنامه: حميد نعمت الله، هادي مقدم دوست، تهيه كننده: هدايت فيلم - مصطفي شايسته مدير فيلمبرداري: عليرضا زرين دست، طراح صحنه و لباس: كيوان مقدم صدابردار: اسحاق خانزادي




امروز فیلم "بی پولی" ساخته حمید نعمت الله را دیدم. به نظرم فیلم دلنشینی بود. "بی پولی" بعد از " بوتیک" دومین فیلم حمید نعمت الله است. یک کمدی تلخ- نمی خواهم از لفظ سیاه استفاده کنم-. فیلم روایت کننده داستان تلخی است که نعمت الله آن را با طنز قوی به تصویر کشیده است. داستان فیلم در ارتباط با طراح لباسی است- با بازی بهرام رادان- که کار خود را از دست میدهد و این بیکاری مشکلات و بی پولی را برای او و همسرش- با بازی لیلا حاتمی- به دنبال دارد.




بی پولی نکات مثبت زیادی داشت. فیلمبرداری خوب علیرضا زرین دست، موسیقی متن سهراب پورناظر که با فیلم به خوبی همراه شده است و از همه مهم تر اکیپ بازیگری بسیار خوب و یکدست که همه به موازات هم از بی پولی فیلمی قابل قبول و درخور توجه ساخته اند. لیلا حاتمی به حق موفق شد برای فیلم بی پولی از جشنواره فیلم فجر سال گذشته سیمرغ بهترین بازیگر زن را دریافت کند.
پی نوشت: الان که دارم این متن رو می نویسم، از نیمه شب گذشته و داره بارون میآد. از دیروز هوای داغ تابستون امسال تهران که از سی و پنج-شش درجه پایین نمیاومد و آدم رو کلافه میکرد، جای خودش رو با هوای ابری و بارونی عوض کرد. کار خداست دیگه همه چی دست خودشه، حال ما آدمها رو هم میتونه به همین راحتی تغییر بده، فقط باید کمی حوصله به خرج داد.
پی نوشت: دلم شور فردا رو میزنه، خدا کنه همه چیز همونطور پیش بره که " ما" دلمون می خواد.

6 نظرات:

نویسنده مهمان گفت...

در حال دیدن ادامه ی سریال( دکستر )که قبلا نصفه دیده بودم ، هستم.

ممنونم از معرفی فیلمت

....

در ضمن مراقب خودت باش.

فرشاد گفت...

همیشه از بازی بهرام رادان، لیلا حاتمی و سیامک انصاری خوشم میامد ...

سعی می کنم این فیلم رو ببینم..

ممنون بابت معرفی


اتفاقا رشت عم بارون بود، البته بیشتر شبیه سیل بود تا بارون، اما شکر خدا به هر حال..
انشاالله که مشکلی پیش نمیاد...

مواظب خودت باش

میثم الله‌داد گفت...

اول که همه چیز امروز عالی بود. اگر بودی که یه خبر بده، اگر هم نبودی بدون عالی بود.

بعد هم اینکه ما قرار بود دیشب بریم این فیلم رو. سینما آزادی سانس یک و نیم شب. وبی بلیطش تموم شده بود!!!

با توجه به اینکه بهش پرداختی و به هر فیلمی نمی‌پردازی، باید رفت و دید.

جنون ِ جنوبي گفت...

در پاسخ به سؤالي كه كرده بوديد ؛ اين از امكانات بلاگ اسپوت به شما ر مياد و مي تووني با عضويت در اون و فعال كردنش از اين امكان بهره ببري .ه

pablo neroda گفت...

بابا چقدر چسبیدین به سینما آزادی یه سر عصر جدید بزنین بلیطشو گیر میارین حتما ولی بنفشه فیلم دیگه بد آخرش فلاکت رو فلاکت افتاده بود من آخراش دیگه داشتم کم می آوردم.

میثم الله‌داد گفت...

دیدمش. به نظرم هر دو (بهرام رادان و لیلا حاتمی) اغراق شده بازی می‌کردن. باید از بازی حبیب رضایی تقدیر کرد. بقیه هم که ول معطل بودن سر جمع.

ارسال یک نظر